loading...
محمدعلی کریمی کاندیدای شورای اسلامی شهر
کریمی بازدید : 43 یکشنبه 19 خرداد 1392 نظرات (0)

 

 

حضرت آيت الله خامنه اي مهمترين موضوع در انتخابات را، ايجاد حماسه سياسي و حضور "پرشور و هيجانِ" مردم در پاي صندوق هاي راي دانستند و تاکيد کردند: هر رايي که مردم به يکي از هشت کانديداي محترم بدهند، دردرجه اول، راي به جمهوري اسلامي و راي اعتماد به ساز و کار انتخابات است.
ايشان خاطر نشان کردند: اين راي در درجه دوم ، راي به کسي است که هر فردي بر اساس نظر و انتخاب خود، او را براي آينده کشور مفيدتر تشخيص داده است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش دشمنان براي تبديل انتخابات به تهديدي بر ضد نظام، گفتند: آنها اميدوارند که انتخابات، يا سرد برگزار شود و يا اينکه بعد از انتخابات فتنه اي بوجود ايد همانگونه که در سال 88 روي داد اما دشمنان در طراحي خود اشتباه مي کنند زيرا ملت ايران را نشناخته و روز 9 دي را فراموش کرده اند.
ايشان تأکيد کردند: به توفيق الهي و بر خلاف خواست و طراحي دشمنان انتخابات 24 خرداد، فرصت بزرگ نظام جمهوري اسلامي خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: دشمنان تصور مي کنند، اکثريتي خاموش و مخالف نظام در کشور وجود دارد در حاليکه آنها 22 بهمن را از ياد برده اند که در 34 سال گذشته همواره جمعيت عظيمي در دفاع از نظام اسلامي به خيابانها امده و شعار " مرگ بر آمريکا" سر داده است.
ايشان با تاکيد بر اينکه بدخواهان ملت ايران و اتاق هاي فکر انها، براي سرد کردن فضاي انتخابات به تبليغات دروغي و بي انصافانه ايي همچون مهندسي شدن انتخابات و مشروع و آزاد نبودن آن روي آورده اند، خاطر نشان کردند: در کجاي دنيا به نامزدهاي انتخابات، از چهره هاي معروف گرفته تا افراد گمنام، اجازه داده مي شود که بطور مساوي از رسانه ملي کشور استفاده کنند.
رهبر انقلاب اسلامي گفتند: در آمريکا و کشورهاي سرمايه داري، اگر نامزدهاي انتخابات عضو دو يا سه حزب نباشند و  مافياي ثروت و قدرت و شبکه صهيونيستها از آنها حمايت نکنند، به هيچ وجه امکان تبليغات ندارند.
حضرت آيت الله خامنه اي قانون را مرجع و حاکم واقعي روند انتخابات در ايران بر شمردند و تأکيد کردند: در جمهوري اسلامي تنها چيزي که بر روند وارد شدن در عرصه انتخابات حاکم است قانون است و بر طبق قانون عده اي مي توانند بيايند و عده اي نمي توانند ضمن اين که کساني که تشخيص صلاحيت مي دهند نيز بر طبق قانون مشخص هستند.
ايشان افزودند: دشمن بيروني با چشم بستن بر اين واقعيات، تبليغات دروغين انجام مي دهد و متاسفانه برخي "حنجره ها و قلم هاي بي تقوا" در داخل همان تبليغات را تکرار مي کنند.
رهبر انقلاب اسلامي تاکيد کردند: ملت ايران به توفيق الهي و با حضور خود و عزم راسخ، به همه اين ترفندها، پاسخ قاطع و کوبنده خواهد داد.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان درباره انتخابات خطاب به نامزدهاي انتخاباتي، چند توصيه مهم بيان کردند.
ايشان تأکيد کردند: نامزدهاي محترم از هر چيزي که مي خواهند انتقاد کنند، اما متوجه باشند که معناي انتقاد، بي انصافي، منفي بافي و سياه نمايي نيست بلکه جوهره انتقاد به معناي عزم و نيت و تلاش براي حل مشکلات و پيمودن راهي پر افتخار است.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطر نشان کردند: اگرچه رسانه هاي بيگانه با غيض و غرض ورزي سعي مي کنند اين سخنان من را به برخي نامزدها منتسب کنند اما اين حرفها متوجه نامزد يا نامزدهاي خاصي نيست بلکه متوجه همه نامزدهاست.
ايشان افزودند: لازمه انتقاد، انکار جهات مثبت نيست بنابراين کساني که مي خواهند اعتماد مردم را به خود جلب کنند نبايد برنامه ها و کارهاي زير ساختي و برجسته اي را که در اين دولت و دولتهاي چند دوره گذشته انجام شده و موجبات پيشرفت کشور را فراهم کرده، انکار کنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به مشکلات اقتصادي از جمله گراني و تورم افزودند: آرزوي ملت و همه ما اين است که منتخب ملت در انتخابات 24 خرداد، حلّال مشکلات اقتصادي باشد اما نامزدها در بيان طرح هاي خود براي حل مشکلات اقتصادي، کارهاي انجام شده را نفي نکنند.
توصيه انتخاباتي ديگر رهبر انقلاب به هشت نامزد، اين بود که وعده هاي نشدني ندهند.
ايشان خطاب به نامزدها افزودند: به گونه اي حرف بزنيد که اگر خرداد سال آينده نوار حرفهاي امروز شما را پخش کردند شرمنده نشويد و با بهانه گيري گردن اين و آن نياندازيد.
حضرت آيت الله خامنه اي اختيارات رئيس جمهور در قانون اساسي را بسيار وسيع و فوق العاده دانستند و خاطر نشان کردند: تنها محدوديت رئيس جمهور «قانون» است که البته قانون در واقع محدود کننده نيست بلکه هدايت کننده و نشان دهنده راه صحيح حرکت است.
رهبر انقلاب اسلامي سپس از نامزدها دعوت کردند ضمن ارائه برنامه هايشان، چند قول اساسي به مردم بدهند: قول بدهند که با "عقل و درايت" و "پشتکار و ثبات قدم" عمل خواهند کرد.
قول دهند از همه ظرفيتهاي قانون اساسي براي انجام مسئوليت هاي بزرگ رياست جمهوري استفاده مي کنند و قول بدهند ضمن مديريت اوضاع کشور، به مسئله اقتصاد که به ميدان چالش تحميلي بيگانگان تبديل شده، توجه کافي خواهند کرد.
ايشان قول نامزدهاي انتخاباتي به ملت براي پرهيز از حاشيه سازي و حاشيه پردازي را ضروري برشمردند و افزودند: لازم است به ملت قول بدهيد که اگر انتخاب شديد دست اطرافيان و دوستانتان را باز نخواهيد کرد.
رهبر انقلاب قول نامزدها به مردم براي توجه کامل و پاسداري از منافع ملت در مقابل بيگانگان را، از ديگر تعهدات ضروري نامزدها خواندند و افزودند: برخي با تحليل غلط، مي گويند براي کاهش عصبانيت دشمن بايد به او امتياز داد اما اين کارِ اشتباه، عملاً به معناي ترجيح منافع بيگانگان بر منافع ملت است.
ايشان خاطر نشان کردند: عصبانيت دشمن ناشي از وجود بالنده جمهوري اسلامي و ناشي از زنده بودن راه و ياد و اهداف امام در اذهان ملت است و تنها راه مقابله با آن تلاش بي وقفه براي حل مشکلات و "ا ستقلال و اقتدار ملي" است.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان تأکيد کردند: ده روز ديگر، روز امتحان بزرگ ملت ايران است که اميدواريم به فضل پروردگار، ملت با ايجاد حماسه اي پر برکت و داراي نتايج درخشان، از اين آزمون بزرگ الهي نيز سربلند و سرافراز بيرون‌آيد.
در ابتداي اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني توليت آستان مقدس حضرت امام خميني(ره) در سخناني واقعه ي 15 خرداد سال 42 را سرآغاز نهضت امام دانست و گفت: در شروع نهضت شرايط به گونه اي بود که هيچ کس اساساً تصور نمي کرد که انقلابي با رويکردها و جهت گيري هاي ديني به دست امام شکل بگيرد و پيروز شود.
وي اتکا و باور حقيقي امام به خدا را اساس حرکت انقلابي حضرت امام توصيف کرد و افزود: امام خميني(ره) نهضت را در شرايطي آغاز کرد که اعتقاد به دين در شرق و غرب عالم در ضعيف ترين حالت خود قرار داشت.
سيد حسن خميني همچنين با اشاره به انتخابات پيش رو افزود: اميدواريم که همه ي آحاد جامعه بتوانند در اين شرايط حساس مسئوليت خود را به خوبي بشناسند و به آن عمل کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 29
  • بازدید کلی : 580